sobota, 18 lutego 2017

DIY : obroża dla psa

  Każdy z nas, właścicieli psów, chciałby aby jego pies miał unikatowe dodatki. Jeśli macie w domu maszynę, dobre chęci i trochę czasu możecie stworzyć dla swojego psiaka coś fajnego. Moja przygoda z szyciem obroży zaczęła się oczywiście wraz z zakupem maszyny do szycia, potem kupiłam inną i teraz mam większe możliwości. Chciałabym się podzielić z wami moim sposobem na to.
Czego potrzebujemy?

   Wszystko co widać na zdjęciu będzie nam potrzebne. Taśma nośna o szerokości 2,5 cm i długości 64 cm. Polar, o szerokości 6 cm i długości ok 47 cm. Oraz materiał wierzchni, u mnie są to kotwice o szerokości 6 cm i długości 66 cm. Do tego półkole metalowe, regulator u mnie jest on metalowy, ale może być plastikowy, choć metalowy jest pewnie bardziej wytrzymały i klamra ja kupiłam duraflex, która kosztuję więcej niż normalna, bo powyżej trzech złotych, to wszystko o szerokości 2,5 cm. Świeczka i zapałka, nożyczki, jakiś pisak, szpilki i miarę.
Krok 1
Na początku Wycinamy materiały. Następnie należy opalić końcówki taśmy, żeby nic się nie siepało.
Krok 2
Zaczynamy od przyszycia materiału wierzchniego, czyli u mnie są to kotwice. Nic nie podwijamy, bo potem bd zakrywać to polarem.
Krok 3
Następnie odmierzamy na tej brzydszej stronie, czyli na tej na której będzie polar. Z jednej strony 12 cm, a z drugiej 7 cm. Pomiędzy tym przyczepiamy polar, zawijając krawędzie do środka i przyszywamy polarem do ząbków, aby szyć po wcześniejszych szwach, żeby więcej nie robić.
Krok 4
Teraz zajmiemy się okuciami. Na początku przyszywamy regulator, po tej stronie gdzie było 7 cm. Tak jak na zdjęciu. Można przyszyć kopertą, albo normalnym szwem, kilkakrotnie.
Na pierwszym zdjęciu już widać klamrę. Za zakładam ją tak aby podczas regulacji długości trzeba było robić to po tej stronie klamry, gdzie trzeba ją dwa razy przełożyć.

Krok 5
Teraz wykorzystamy tą część gdzie jest 12 cm. wkładamy najpierw półkole, a potem druga część klamry.
Układamy tak materiał aby końcówka taśmy dotykała początek polaru.Szyjemy najpierw przy klamrze, odsuwając półkole. Potem dokładamy półkole i szyjemy za półkolem. Do opisu dołączam jeszcze filmik.


I gotowe!
   Teraz nasz kochany czworonóg ma nowy własnoręcznie robiony dodatek psiej garderoby. 
Asia



4 komentarze:

  1. Fajnie to opisałaś krok po kroku. Przy takiej instrukcji to nawet ja dałabym radę coś zmajstrować (chociaż na pewno nie wyszłoby tak ładnie jak u Ciebie)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajna i prosta instrukcja!
    Właśnie rozglądam się za materiałami i gdy już do nas dotrą zabieramy się za szycie! :)
    Dzięki za inspirację! ♥

    OdpowiedzUsuń

Gdzie jestem?
youtube
twitter
intagram
google
pinterest
© All rights reserved Wilk Szary.